Nieuws - Archief

  • Artikelbarcode vs. Prijsbarcode

    Tegenwoordig staat er op haast alle producten die bij u in de winkel liggen een voor dat product unieke barcode. Deze code wordt voor een barcodescanner gehouden, waaruit een infrarode lichtbundel komt die de streepjes aftast. Een programma op uw kassacomputer vertaalt de streepjes in cijfers, die dan samen een nummer vormen. Dat nummer gaat weer naar de kassacomputer, welke de bijbehorende gegevens razendsnel opzoekt en de prijs van het product weergeeft.

    Lees meer >

  • Barcode 1D of 2D? (wat is het verschil)

    Barcodes, je komt ze overal tegen. Op verzendetiketten, producten, in winkels. 2D codes bijvoorbeeld ook in tijdschriften of andere commerciële uitingen. Maar wat is nu het verschil tussen de “ouderwetse” 1D barcode en de 2D code?

    Lees meer >

  • Mijlpaal voor het eerst meer pinbetalingen dan contante betalingen bereikt

    Samenwerking banken & toonbankinstellingen voor efficiënt betalen loont - Vandaag werd een belangrijke mijlpaal bekend gemaakt door De Nederlandsche Bank en Betaalvereniging Nederland.

    Lees meer >

  • TCC (The Computer Company) tekent DigiAccess MMX Partner overeenkomst

    Per 10 mei 2016 is TCC officieel DigiAccess partner.

    Lees meer >

  • E-POS MMX op Exact Inside 2016

    DigiAccess presenteert de laatste ontwikkelingen binnen E-POS MMX tijdens Exact Inside 2016.

    Lees meer >

  • E-POS MMX genomineerd voor de Exact Innovation Award 2015

    Vrijdag 19-02-2016 is E-POS MMX genomineerd voor de Exact Innovation Award 2015

    E-POS MMX is ontwikkeld door een samenwerking van  Perfection en  DigiAccess en voorziet in een snel werkende kassa oplossing welke volledig geïntegreerd kan werken met Exact Globe, Exact Compact en Exact Synergy. De E-POS MMX variant voor Exact Online wordt medio 2016 verwacht. Met de speciale MMX Retail Backoffice kunnen Retail specifieke zaken zoals Retail prijs afspraken (o.a. Mixed match), klanten- spaar- kaart systeem, loyalty systeem, kleur-maat tabel, prijsscanner aansturing etc. onderhouden worden.

    Lees meer >

  • Kunnen uw klanten de BTW van uw kassabon verrekenen

    Ondernemers die btw-belaste prestaties verrichten, kunnen de btw in beginsel op aankopen in aftrek brengen. Voorwaarde is dat de btw is vermeld op een factuur die aan de factuureisen voldoet. Een eis is bijvoorbeeld het opnemen van de NAW-gegevens van de afnemer. Op een kassabon staan over het algemeen niet de NAW-gegevens van de afnemer vermeld. Toch kan de btw op deze kassabon onder voorwaarden als voorbelasting in aftrek worden gebracht.

    Lees meer >

  • Bespaar tijd en voorkom fouten met MMX Mobiel

    Bij steeds meer detaillisten is het gebruik van zogenaamde handterminals (PDA’s) gemeengoed aan het worden. Veel winkel beschikken tegenwoordig over een draadloos netwerk (WiFi), waardoor het invoeren van een dergelijk systeem snel is te realiseren. Met behulp van een handterminal is het mogelijk om bestellingen te doen, maar een handterminal kan ook gebruikt worden voor inventariseren, prijscontrole of  het invoeren van verkoopopdrachten.

    Lees meer >

  • TIP: Niet altijd een kassabon, spaart het milieu en de kosten van kassarollen

    Kassabon op verzoek
    Wellicht is het u, als uzelf bij een kassa moet afrekenen, al eens opgevallen dat u vaak ongevraagd een kassabon krijgt. Vaak zult u deze bon niet meer nodig hebben, dus gooit u de bon weg. Dit komt veelvuldig voor omdat de meeste kassaprogramma’s zo zijn geprogrammeerd dat dit niet anders kan. Jammer van het papier, het milieu en de slijtage aan de kassabonprinter.

    Lees meer >

  • DigiAccess MMX is ERP en CRM in één

    Dit soort kreten vereist misschien wat uitleg. Immers, waar staan ERP en CRM voor? ERP is de afkorting voor Enterprise Resource Planning, terwijl CRM Customer Relationship Management betekent. CRM laat zich binnen de Retail al snel vertalen naar klantenkaart meestal in combinatie met een loyalty systeem. Het ERP gedeelte maakt het mogelijk om met inkoop en verkoop processen te werken, voorraadbeheer te optimaliseren en op basis van rapportages een onderbouwde inschatting te maken op welke dag(en) van de week of  welke tijdstippen op een dag u het gewenste aantal medewerkers (afroepkrachten) verantwoord in kunt zetten.

    Lees meer >

    • Pagina
      1 | 2   >